Lagom mosig man är just nu?!

Idag vart det tidig revälj då jag skulle till Kungsberget med Vilma, vi kom dit och kunde börja åka till kl.10.00, bara en halvtimme efter att dom öppnat. Vilket väder vi fick då! Solsken och några minus utan nederbörd :D Vi åkte nästan non-stop i nästan 6 timmar, bortsett från en liten lunch paus på en halvtimma^^ Kommer inte få lite träningvärk sen då? vore nästan konstigt om jag inte fick det, haha :p
 
 
Tror vi åkte alla backar som fanns, okej vi åkte inte bebis-backen och lättaste barnbacken. Sen ska jag väl också erkänna att jag gjorde tre vurpor, en ordentlig bara då jag körde in i Vilma när jag inte såg att hon stannade så tvärt... dem andra var typ bara att jag snubblade nästan stillastående... hur man nu lyckas med det.
 
Pappa skjutsade både oss dit och hem och undertiden så åkte han till husvagnen som står vid medskogssjön, perfekt att ha campingplats bara 20 min från skidbackarna ;)
 
Efter Kungsberget bar det av mot köpis där vi skulle in på Hööks, jag ville ha en supersnygg förbygel i svart läder med mässingspännen, gärna ett träns om det fanns något intressant sen skulle Vilmus ha en ridhjälm, likadan som min fast med marin då hon har en marinblåhjälm. Hittade min förbygel iaf sen tränset jag var inne på att köpa visste jag att dom inte hade hemma i svart strl. Full, det var verkligen lika snyggt som jag föreställt mig utifrån bilderna men känns samtidigt som att 650:- för ett träns nästan känns lite mycket... Men! jag hittade ett annat träns som har kostat 280:- och nu var det 50% på det så fick det super billigt. Dock stod det att det var ett visningsträns men det har ju alla delar som ett vanligt så måste ju funka att rida med^^
 
Ville ha ett sånt här träns fast i svart då, men mitt träns som jag hittade fanns inte med på hemsidan men samma pannband och nogrimman och sidostyckerna skilljde sig lite. Kommer väl troligtvis inviga nya utrustningen på tisdag när jag har hoppträning, ska försöka fixa lite bilder då ;)
Älskar verkligen denna förbygel och det bästa med den nästan är att den är så justerbar!! Kommer sitta som en smäck! :)
 
Varför jag nu helt plötslig fått för mig och köpa förbygel,träns och hela rubbet är för att jag fick tag på ett begagnat mässing pelham. Har alltid tyckt att mässing spännen, bett m.m varit riktigt snyggt men har inte haft det endast p.g.a att jag aldrig hittat något pelham i antingen mässing eller gulmetall, men la upp en lite efterlysning på det och då hörde en tjej av sig på en gång. Enda nackdelen med bettet är att det är ett 12,5 istället för 11,5 men som att det är rakt så gör inte den där centimetern någonting, hon hade ju 12,5 förr men nu när hennes mungipor börjar dra ihop sig mer och mer kan vi gå ner en bettstorlek, sen behöver det putsas lite bara så kommer det se ut som nytt igen :)))
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0