Första gången på väääldigt länge^^

Idag var första hoppträningen på väldigt länge som sagt, sist var den 18 december!! Men inte gjorde det någonting eller, Ira skötte sig riktigt bra. Vi hade lite krumelur övning idag och vi började bara att komma på några små hinder och känna in lite avstånd, sen travhoppade vi i lite krumelurer utan stigbyglar och Ira väntade fint på hindren bara ett hinder kom vi i galopp på men vi rättade till det till andra svängen. Efter det var det dax att ta stigbyglarna och vi gjorde samma sak i galopp, vi höjde några gånger men jag hoppade inge högt idag typ bara 80cm. Men idag var det inte höjden som var själva vitsen med träningen utan att få dem och vänta på ryttaren och få med dom i svängarna.
 
Fick med henne hyffsat i svängarna, det är så känsligt där på Ira för om jag ska få med henne tillräckligt måste jag kunna styra mer med benen. Problemet är bara att hon tar mina hjälper fel ibland, så istället för att svänga med mig mer så ökar hon farten, men vi jobbar på det! Ska troligtvis ner på lördag och hoppa lite, då blir det nog någon lydnadsövning blandat med lite mer högre hinder. Funderar lite på någon övning där jag lägger in lite volter mellan olika hinder, så att hon hela tiden måste lyssna på mig vart vi ska och att få med henne i svängarna.
 
Glömde att knäppa några kort på hennes utrustning men kan i alla fall glatt meddela att den satt som en smäck och var riktigt snygg på min brud. Har precis letat rätt på en passande övning på Hippson:
 
 Dock så kommer jag få modifiera banan lite då vårt ridhus bara är 20x40.
Kommer endast ha väldigt låga hinder på S-bågen, sen kommer väl oxern och räckerna på långsidan få lite höjd i slutet, ska även försöka få med mig någon som kan hjälpa mig lite, blir så jobbigt när man måste hoppa av och höja varje gång...^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0