tänk vad mycket som händer på en vecka!

Snacka om dålig uppdatering! Men nu kommer jag inte gå in på detalj vad jag gjort varje dag men tar väl och kör en liten resumé.
 
På tisdagen hade jag hoppträning, det gick väl bra men hade inte den där superkänslan när det väl var klart ändå. När hindren låg på 1.10 så kom jag lite tokigt in på första vilket gjorde Ira väldigt osäker så vi fick sänka ner två gånger sen kunde vi höja upp till samma höjd igen, så Lotta sa att jag ändå skulle vara nöjd men vi har en liten minisvacka just nu men det är på väg uppåt och nästa lektion så ska jag verkligen se till och stötta henne så mycket jag kan samtidigt som jag inte precis ska hoppa åt henne men att jag fokuserar på att ta snabba bra beslut.
 
Hon fick vila onsdag och torsdag sen på fredagen så gick jag ner till ridhuset och trimmade lite igen, lika duktig som vanligt nu för tiden^^ Sen på lördagen vart det ganska tidig morgon då det var alla ♥-dag hoppning som US anordnade, jag och Vilma stod i cafeterian och hade hant om sekreteriatet, det vart en lyckad tävling som drog ihop en hel del pengar till US-kassan :)
 
Sen efter tävlingen så fick jag skjuts med Vilma till mitt stall när hon skulle hem, mamma väntade i stallet och hade mockat och gjort klart det mesta så jag tog in Ira på en gång och började göra iordning henne. Skulle ner till klubben och köra igenom birgittaövningarna och igår var även en stor dag då mamma red även Ira! Hon som inte suttit på en häst på flera månader fick hoppa upp på min duktiga tjej, det gick bra för dom, mamma var lite spänd i handen men det vart bättre mot slutet. 
 
Efter stallet så bytte vi om och åkte in till Valbo för att hämta ut lite metacam på apoteket och vi var även in en sväng på Hööks och köpte gummiboots, då Ira inte alltid vill ha transportskydden på sig när hon ska åka tänkte jag att om jag har ett par boots så skyddar jag åtminstånde ballarna och kronranden om jag inte får på skydden. Sen åkte vi vidare till medskogssjön där vi har husvagnen står och nu helgen har Ronnie och Pappa varit där och åkt skoter, vi åt på resurangen där och sen fikade vi inne i vagnen.
 
Idag så var jag ner till ridhuset och trimmade på tränsbettet, ville inte ge med sig lite fort idag och tror det berodde på att mamma spände aachennosremmen ett hål hårdare än mig (så som den ska sitta om den ska ge någon effekt, jag brukar bara ha den för prydnad) så jag tog bort den och sen släppte hon ganska fort efter det :) Honvar super stark idag i piruettvändningarna och även diagonalslutorna börjar sitta lite mer nu dock lite vingligt men hon tänker och försöker hela tiden. På vägen hem mötte vi två skotrar precis innan vi skulle ut på stora vägen så hade en häst som taktade hela vägen hem efter det...
 
Sen fick Nadja och Ira en rejäl genomgång idag då Nadja fick fotbad och jag drog åt skorna på Ira sen pedikyr och rykt, hela kittet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0