Min underbara häst!

Nu kommer en liten uppdatering och den här gången är rubriken lite i underdrift, hon är mer än underbar just nu, OVÄRDERLIG!
 
I fredags var jag ner till klubben och hon var super duktig men man märkte att hon vart lite trött bara efter ett litet tag så vi har mycket styrka att bygga upp fortfarande men vi har ju inte haft henne hemma ens ett år så det kommer mer och mer för varje dag.
 
Sen igår var vårat riktiga eldprov, vi trotsade vädret här hemma och begav oss ner till dalarna (kollade på en karta och vad jag inte visste var att lövåsen låg söder ut, trodde först det var fel på google maps men inte då, haha!) Det enda jag inte är nöjd med igår var lastningen när vi skulle dit, vi hade verkligen vädret emot oss.... fick leta som en tok innan vi hittade ett bra ställe att lasta på och sen bara en liten stund senare kom Helena som hade morgonen och berättade att hon hade kört fast(!), en traktor hjälpte oss loss så det löste sig. Men då var det bara lastningen kvar då liksom.... efter en timme fick vi in henne med hjälp från Helena, var inte så glad på min häst då kan jag säga med tanke på hur hon betedde sig, men så fort brodden ryker blir det hårdlastträning!
 
Resan dit gick bra och som att det var lite förseningar behövde vi inte byta tid heller, hade dock glömt borstar så vi fick ta vindruteskrapan och borsta med bortsidan då såklart, man tager vad man haver^^
 
Ira var super duktig båda passen särskiljt sista, vi fick flera nya övningar med oss hem och Birgitta sa att det har hänt otroligt mycket och det har det verkligen också! Men som sagt så ska vi bygga upp mycket mer styrka men trots att hon inte riktigt orkar så kämpar hon till 1000, mamma filmade också en massa men måste ladda upp på en annan dator först och sen maila över till mig om jag ska ha åtkomst till filmerna sen ska dom även klippas ihop lite då dom är väldigt långa i sig, får se när jag får tid över ganska mycket nu ;)
 
Här ser man ganska tydligt att hon inte riktigt orkar hålla formen själv ännu då med Birgittas filosofi säger lite att handen ska visa den här formen men bär dig själv, så man ska inte själv sitta och lyfta upp hästarna i deras form utan dom ska orka bära sig själv. 
 
 
När det var dax att åka hem gick det riktigt bra att lasta, höll väl på ungefär lika länge men hon var lugn och jag med och tillslut gick hon in helt och jag kunde lugnt och fint sätta dit bommen i bak och hon försökte inte backa ut någonting heller, ett härligt avslut på en helt amazing dag!
 
Som lite 'belöning' fick hon vila idag, mest berodde väl det på att jag bara inte orkade ta mig ner till ridhuset :p Tror nog att hon inte hade så mycket emot det om jag ska vara ärlig^^ Godnatt!!!!! :DDDD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0