Lördag

Igår då alltså, gjorde inte så mycket igår förutom att vara i stallet och sen på kvällen gick vi över till Nickan och Diddi då vi var bjudna på middag hemma hos dom.
 
I stallet så började jag med att ta in Ira direkt och gjorde iordning henne för att gå ner till ridhuset, igår skulle jag även prova en av mammas akademiska stänger då jag på lördag som kommer ska upp till dalarna på kurs för Birgitta Järnåker. Hon funkade riktigt bra på stången, dock var hon lite springig i början men det la sig efter en liten stund och sen kunde jag rida med lättare kontakt på tyglarna. Hade lite sällskap i början bara sen hade jag ridhuset för mig själv så jag gjorde så att jag blundade när jag red för att känna mer vad jag gör och med jämna mellanrum tjuvkika för att se om jag gör rätt, lite lustigt när man tror man rider skänkelvikning men när man öppnar ögonen har hästen istället gått över till snett igenom, haha! Men fick en riktigt bra kännsla efter ett litet tag och kändes som om man kunde fokusera mer på ens egna hjälper och hur dom påverkar hästens rörelser, får ni möjligheten så prova någongång!
 
Just den här stången är ju princip samma sak som ett pelham, mest bara lite akademiskt stuk på den ;)
 
Sen hemma hos Nickan och Diddi så fick vi vänta först lite på maten men lite pladdrade på så det märktes inte, vi tre fick sitta själva i värdagsrummet och när melodifestivalen började så kollade vi på det. Var väl inga bidrag som jag tyckte var sådär WOW men kan inte fatta hur t.ex Porslin och Paris ens skulle vara med, tyckte inte heller om ''Vi kan aldrig förlora'' och ''Burning flags'' som båda två gick till andra chansen. Att Yohio och David gick till final var rätt ändå men tyckte att ''we´re still kids'' och ''gosa'' skulle gått till 2chansen.
 
 
Efter melodifestivalen så gick vi upp och vi började kolla på en massa kort, skrattade så vi fick kramp i magen men ska även erkänna att jag var jävligt trött så jag och Nickan sov dom sista två timmarna medan vi var där... Diddi fick underhålla sig själv^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0