Look at my horse, my horse is amazing!

Varför jag inte bloggade direkt i tisdags var för att jag kom hem sent och nu känner jag en förkylning som kommer smygande som har tagit en hel del energi.

Men sak samma Ira var lika gudomlig för det, vi hittade bra in på alla hinder och vi hoppade på slutet en bana på 1.00-1.05m. Det enda man kunde anmärka var att hon spände sig lite över oxern på 1.05m men där behöver hon egentligen bara få lite mer språng och slappna av lite ;) Galoppen var riktigt fin och vi räckte fram bra överallt samtidigt som vi kunde reglera den en del. Så sjukt stolt och nöjd med min fina Ira!

Nadja och Ira stod inne hela tisdagen (Ira fick komma ut en timme innan träningen och sen när det var dax att hämta in bruden hade hon hästjaga med mig, hade snö upp till magen och sprang fram och tillbaka tio gånger!) sen fick dom även stå inne halva onsdagen men då fick jag hjälp av Jesse att skotta ur hagen, ca 24 kubikmeter snö som skulle bort! Hon kämpade på och hann bli klar innan jobbet och mina brudar fick komma ut, verkligen guld värt så kommer hjälpa henne med mockningen så fort jag får tillfälle och förkylningen ger med sig!

Ser du bra ut älskling?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0