Mitt SIHS13

Jag är lite stolt över mig själv då jag faktiskt höll mig till planen och spenderade inte mer än 4025:- på mitt globenbesök igår. INGET SCHABRAK HELLER!
 
Nummer 1 på listan och mitt första inköp. Efter att ha gått runt till bra många olika stället och kollat på stövlar så kom jag till Mountain Horse´s monter och då hade dom 25% på Supremen. Provade stövlen i 37 Regular/Narrow och det var det enda paret dom hade med sig, hade lovat mig själv att inte köpa första bästa utan kolla runt lite först. Gick vidare men hittade inte direkt något annat ställe, ringde mamma och hon tyckte jag skulle ta dom. Skyndade tillbaka och dom var kvar, provade båda och det kändes bra! 3000:- fattigare men med en härlig känsla!
Efter stövlarna blev det detta träns från Lyckås. Kostar ordinarie 799:- vilket jag aldrig skulle ge för ett "vanlig" träns, på hemsidan så är det nedsatt till 399:- vilket fick mig att reagera när det kostade 799:- på mässan. Borde ju vara mässapris men om i alla fall inte dyrare än i butik! Frågade en i kassan och visade vad som stod på hemsidan och hon sa det är så ska det ju inte vara, måste ju vara nå fel... Jag sa det att jag vill jätte gärna ha tränset men inte för ordinarie, kostar det däremot 399:- då köper jag det rakt av. Tack vare att jag frågade och hade bra koll så fick jag det till halva priset! :D Det passade på bruden min också, nästan satt nosgrimman var lite kort i längd men passade perfa på yttersta ;) 
 
Sen en sak som jag inte har någon bild på är ett par pelhamdeltor i svart/mässing för 75:-, ett bra pris för någonting som är svårt att hitta annars.
 
Köpte sedan ett täcke också men kommer inte få det först i Januari. Vi skulle ha ett 100-200g som övergångstäcke så det gör ju ingenting att jag inte fick det direkt.

  • Vattentätt med 3000 mm vattenpelare
  • Andasegenskap 3000 mvt
  • Rivtålighet 600D polyester ripstop 
  • 100 gr fyllning 
  • Höga bogveck
  • Dubbla bogspännen med snabbknäppe med förstärkning av kardborrband
  • Kryssgjordar
  • Rejält svansskydd
  • Avtagbara bensnören
Låter som ett riktigt bra täcke, så riktigt trevligt ut med smart detaljer för 500:- Som att jag beställde det där så blir det fraktfritt dessutom :)
 
Köpte även hästgodis för 50:- i olika smaker där man fick packa i lösvikt själv, blev lite gott&blandat till Ira.
 
Showen var också bra, som alltid. Saknade körningen lite dock men bäst var ändå JF Pignon! Sådan otrolig man, alltid lika läkande för själen att se.
Sista gången det var Globen Horse Show, nästa år blir det i Friends Arena. Kommer sakna globen lite då det är en stor del av det hela att få åka till just GLOBEN! Vi får väl se vad nästa år har att erbjuda! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0