Min härliga tisdag!

Gårdagen var ritkigt härlig! I dag med för den delen men det tar vi senare.
 
Fick sluta 20 min tidigare efter en lite kämpig Kemilektion, har inte riktigt kommit in i rätt tänk än. Hjärnan min ställer för mycket frågor och försvårar allting. Men vet att poletten kommer snart trilla ner, jag känner det.
 
Kom hem till två och tog då moppen direkt upp till stallet, ville hinna lastträna innan det blev mörkt. Då vi fått en tid på Ultuna för att röntga hennes vänster fram nästa fredag så vill jag ha hunnit lastat åtminstonde en gång innan hemma. Men det gick bra, hon gick in halvvägs först men blev lite seg i kolan efter det. Tog med henne in, hämtade lucernpellets och gick ut igen. Hon knallade rakt efter mig in i transporten, vi stod där ett tag och hade det mysigt. Avslutade strax därefter och kände mig väldigt nöjd med tanke på att det var länge sedan sist :)
 
Borstade av henne och skyndade sedan hem, hoppning med kaninern var det som gällde. Byggde upp fyra hinder som jag kunde kombinera på lite olika sätt. Halo flög som värsta studsbollen, synd att inte hon också är Elit i krok. Men det kommer fler tävlingar och nu så får hon lite erfarenhet istället. Chappe var lite stressad i början, var dragig och fokusen var någon annan stans. Efter att han lugnat ner sig och jag sänkte hindren lite så han fattade grejen så hoppade även han med lätthet över maxade hinder :)
 
Full fart ner med epan (30km/h...)ner till stallet och hann bara mocka innan jag var tvungen att åka vidare till ÄRK då jag hade hoppträning. Fick nallebjörnen den här gången också, gick riktigt bra då det var andra gången jag red och hoppade honom. Vi hoppade lite mer men lägre än förra gången och Nelson var ritkigt taggad när vi var klara han ville hoppa MERA!!
Söt och stor! Det är lite roligt att rida Nelson ändå med tanke på att jag är ganska liten och han väldigt stor men det funkar så bra ändå. Fått mycket beröm och kan sen också stolt säga att jag tar mig upp på han utan pall!
Såg riktigt nöjd och belåten ut efteråt, ett härligt kvitto på lektionen.
Tillbaka till mitt stall och göra färdigt, pussade hejdå på Ira innan jag brummade hemmåt. Väl hemma var det bara direkt börja packa, åker ju på fredag ju!! Även om dagen blev lång så var det himla härligt att hinna med så pass mycket och att det gick så bra :))

Kommentarer
Postat av: Ronja

Åhh min fina älskling! Som jag saknar han !!♥

Svar: Åhh, förstår det!!❤ Han har blivit mycket rundare nu, går åt rätt håll! :)
Nina

2013-12-05 @ 07:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0