God Jul!

Idag är det den 24 december 2013 och detta blir första inlägget sedan lång tid tillbaka. När jag var i boden så kunde jag uppdatera lite smått men det kändes jobbigt att skriva långt och mycket från mobilen och inläggen kom aldrig även om jag skrev dom i huvudet. Den helgen var dock så sjukt bra, Chappe var bara ett fel ifrån finalen då han rev 6 hinder i andra omgången. Dock två onödiga fel då han kom av sig i början och två bommar föll, men inte fan bryr jag mig om det. Han var så sjukt duktig ändå med tanke på hans brist på rutin av stora tävlingar, han kämpade hela tiden och det är det som räknas! <3 Halo skötte sig även hon och var nära på 70cm i höjden, fick rutin på matta och större tävlingar så vi laddar om inför Kista nu.
 
Jag har haft provvecka också som nog delvis varit en stor orsak till frånvaron här, proven kändes bra, kanske inte lika säkert som förra gången men jag ska nog vara nöjd med min insats. Fyllde även år den helgen och fick besök av släkt och vänner vilket var mycket trevligt. Fick pengar, ett par alpinstrumpor samt en epilator, sjukt less på att behöva raka benen varje gång man vill gå i shorts, låter bättre att plåga sig själv en gång i månaden än att nöta varje dag på sommaren. Hade två dagar ledigt under provveckan dessutom då vi inte hade nå prov, tisdagen och torsdagen och sen en liten avslutning på fredagen där eleverna bjöd på julshow. Nästan så den kan mäta sig med avslutningarna på älvboda, min förra skola hade jämt sjuka idéer och underbara shownummer när det är jullov på G!
 
Ira är också en anledning till avbrottet. Vi var in med henne den 13 december till Ultuna och det tog 1,5 timme för mig, mamma och marit att lasta henne hemma. Jag hade prov på eftermiddagen och Marit följde då med mamma dit för att hjälpa till när jag  inte kan ta ledigt. Dom bedövade bort hovleden och hon blev bättre men inte helt, bedövade bort mjukdelarna kring och hältan var borta. Väl inne på röntgen så visade det sig att hon hade förbeningar i hovleden och det har då i sin tur troligtvis lett till inflammationer i mjukdelarna kring. Hon fick en kortisonspruta i hovleden och skulle få metacam i tio dagar varav sista dosen fick hon igår. Vi har ett litet promenad schema och hon står nu på sjukhage men kommer troligtvis ut i stora hagen snart. Vi försöker hålla henne lite sysselsatt och hon håller humöret uppe ändå. 
 
Idag fyller även pappa år och det blir lite fika med släkt, julbad av katten, Kalle Anka och sen present öppning ikväll :) Älskar att vi mest bara är hemma på julen och inte flänger omkring hit och dit för att hinna med så mycket, lugn och mysig jul! Måste dock få säga att gröna gräsmattor och regn inte ger den största julstämmningen direkt men det är inte alla år vi får en vit jul som förra!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0