Vilken helg!

Kan ju börja med att säga att mina kaniner har skött sig otroligt bra! 
Anledningen till varför jag inte vet placering i Höjd och längd är för att det spöregnade och ville inte förstöra några tävlingsböcker så fyller i dom så fort resultaten kommit upp på forumet :)
Chappe
Min fina Chappman tog hela 5 pinnar denna helg (!)
1:a i Krok svår(1) på 2+2, vart förvånad när han vann denna klass men vann pga av snabbast tid
3:a i Krok svår(2) på 4+1, ingen placering eller pinne men gjorde en super finalrunda men petade sista bommen på sista hindret, jätte nöjd med tanke på att han var lite knepig i grunden.
?:a i Höjd ej elit, vet inte vilken placering han fick men klarade 60cm och fick pinne och var även denna gång super nära 70cm, dock skedde detta i MONZUM-regn så förstår om han vart lite störd...
2:a i Rak svår(1) på 2+1
2:a i Rak svår(2) på 2+1, ska däremot säga att denna placering är jag inte helt hundra på då böckerna hann inte bli helt i fyllda pga regnet men Magda sa att hon var nästan 100% säker på att han kom tvåa även här :)
?:a i Längd ej elit, klarade 160cm galant sen gjorde vi ett försök på 200cm och han var riktigt nära även där, ''klarade'' 180cm i det försöket, detta precis efter ännu ett MONZUM-regn....
Super duktig kille med andra ord, stämmer detta var den enbart en klass inte tog pinne i och då var han precis utanför ^^
 
Halo
3:a i Krok msv(1) på 3+1, lite ofokuserad i början av grunden men skärpte till sig sen
1:a i Krok msv(2) på ?+?, kommer inte alls ihåg hur det gick, vet i alla fall att jag trodde att hon inte blivit placerad då hon inte hade något super resultat men vann tydligen då :D
?:a i Höjd ej elit, hoppade 60cm men försökte inge högre med henne då jag ville att hon skulle få avsluta bra och slippa hoppa mer i nämner det igen MONZUM-regnet
4:a i Rak msv på 3 fel, bara 2 fel och mindre som fick hoppa final och tyvärr slarvade hon ifrån sig lite
5:a i Rak msv på 2 fel, endast 1 fel och mindre som gick vidare så vi missade även finalen här men andra felet vart efter att hinder hade blåst ner och så skulle vi hoppa om det så river hon det såklart, funderade om jag skulle ta om hindret innan också men det var så stort men kanske hade varit bättre såhär i efterhand :p
?:a i Längd ej elit, här förstod inte Halo mycket, hoppade i hindret på alla tre försöken på 120cm så får väl träna lite mer längd innan nästa start men hade väl inte bästa förutsättningarna idag heller, ingen framhoppning och precis efter att en swimming tömts ur från himmelen.
Är även sjukt nöjd med Halo denna helg, lite otur vissa gånger men hon vart nog lite trött nu andra dagen särav att hon slarvade ifrån sig lite kan jag tänka mig. Men blir väl bra när hon får lite mer rutin :)
 
Klara
2:a i Krok mini på 2+1, förvånadsvärd pigg och positiv kanin som skuttade runt med spetsade öron, tävlade mot mig själv så ingen placering
3:a i Rak mini på 1+2, tror ddet var så men hon skulle brunsta lite i grunden och tog sig precis runt medan i finalen så brunstade hon lite innan första hindret innan hon fick en väldans fart och flög över resten av banan, var fem startande totalt. 
Så kul att hon börjar tagga till på tävlingar nu igen, hejja hejja! :)
 
Örjan
1:a i Krok mini på 0+1, Pigg och taggad som vanligt
1:a i Rak mini på 0+0, Snabb i grundem sen tappade han lite fokus i finalen med rev inget
Kan ju verkligen inte klaga på min lilla Örjan, han gör det han ska helt enkelt!
 
Men ni ser ju vilka kaniner jag haft, totally AMAZING! Så himla kul nu när dom kommit upp i klasserma lite och allt börjar falla på plats :)
 Här får ni även lite pics från helgen ;)
 Kaninerna nattade och klara för en natt i tältet^^
 Elit banan
Luffarbiff, tjockkorv och potatismos, riktig camping middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0