Stor skillnad

Träningen med Mimoosa gick ritkigt bra igår ändå, fick upp en bra galopp som jag kunde jobba med. Nådde fram till alla hindren och fick hålla ihop henne mycket mer, bättre mellan hjälperna. Vi var ett ekipage helt enkelt denna gång. Men snart vill jag nog kunna ha Ira, får se vad stefan säger idag.

Sen red jag henne lite på banan idag, hade travbettet faktiskt och hon funkar helt okej på det. Lite läskigt i nedre delen av ridbanan men hon lyssnade fint till tygeln men jag hade inte riktigt det där fin liret eller super lätta kännslan. Hoppade av och tog tyglarna från marken och fick då precis som jag vill ha henne från hästryggen. Hoppade upp och hade samma feeling där, skrittade bara igår alltså men nöjde mig där. Förövrigt håller hon på tappa en sko i bak och börjar bli dax i fram, hoppas börje kan komma ut snart annars måste någon annan komma och fixa hovarna...

Nog om detta nu, snart framme vid skolan nu och dagen börjar med 70min Matte. Ska bli lite kul ändå med riktiga lektioner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0