Lite låg just nu...

Det mesta har väl inte riktigt blivit som jag tänkt mig idag och tiden har dragit iväg på det ena och det andra stället. Jobbade full dag och åkte sedan hem, gjorde lite mat innan vi skulle ner till stallet. Tiden drog iväg lite och vart väl lite sent iväg, senare än jag tänkt mig. 
 
Mamma red idag och dom skötte sig bra. Dock tyckte jag hon såg ojämn ut i traven men helt symetrisk diagonalt, kan tänka mig att hon tar lite kortare steg med ena benparet därför ojämnheten. Sen har hon säkert någon låsning i nacken då hon gärna inte ställer igenom åt höger. Vi har jagat Stefan hela veckan och risken är väl att han är i Tyskland och jobbar en vecka. Hon är ju inte halt men någonting är inte riktigt schysst, magkännslan är fel... hon får ha BoT ikväll och sen sa vi även så att jag ska nog rida henne fram tills hon är helt fräsch då jag vågar rida på henne lite mer än mamma vilket är lite bättre för hennes steg.
 
Det tär på mig att hon är lite halvdan, mår python emellan åt rent ut sagt. Även om hon inte är halt så har hon lite ont i sitt vänster fram då hon lyfter på det ibland.... Ingen speciell värme och inte nå överdrivet gallig. Lyckades däremot hitta på Stefan genom Hästfolk i Gävleborg när jag frågade där så har skickat ett pm på fb så får vi se vad som händer annars styr vi kosan mot Vetteam så får dom göra någon form av behandling där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0