Hästen min idag

Hon var modig och fin :) Red på ängen med Vilma och som att Ira känner sig ganska hemma där kunde vi rida bredvid varandra för ovanlighetens skull. Skrittade fram några varv innan vi travade lite. Båda bjöd fint frammåt och längde steget ordentligt, nästan så ponnyn var snabbare... Så kan det va om man har en häst med taxben^^ Galopperade upp en vända och sen skulle vi trava ner innan vi skulle skritta av, men hann inte med allt riktigt innan Ira gav mig lite jobb. Vi hade stannat till efter galoppen en snabbis och då skakar hon ordentligt på huvudet och jag ser hur flugluvan åker av och tänker: Hur lyckades hon med det där?! Flugluvan sitter ju fast i tränset... Tills jag inser att hon lyckats skakat av tränset men hon har bettet kvar i munnen, haha gulle! Fick hoppa av och sätta på tränset igen och tur är väl att hon inte är så benägen att stick ifrån mig, finaste puttan då :)
 
Dom blir ute i natt med men sen får dom komma in och vila upp sig lite. Ira får sin vilodag i morgon istället och ska försöka satsa på lastträning och plocka med hö:t, höbonden kommer på lördag och då ska vi hunnit undan med det gamla. Var även en gubbe som kom och spacklade inne i Iras box idag. Vart något fel på putsen inne i hennes box när boxarna byggdes (länge sedan nu) så minsta lilla dom sparkar så sparkas hela väggen upp typ, när Nadja stod där så gjorde det inte så mycket då hon var så försynt men Ira säger till lite mer om hon är missnöjd. Men han rev bort det gamla och gjorde om från början så nu hoppas jag det blir bra.
Lite färg på det där sen så blir det som nytt :))))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0