Första dagen

Nu har jag gått min första dag på gymnasiet. Bussresan till skolan var inte speciellt kul... Hade ju en sittplats från Älvkarleby till Skutskär men var ju tvungen att byta i centrum. Alla Polhems ettor söder ifrån skulle på den bussen, fullsatt på alla sittplatser och vi stod från enda längst bak i bussen till längst fram packat. Roligare saker finns här i världen, dessutom hade jag ingen att prata med utan bara stå och kolla in i folks bakhuvuden.
 
Väl framme så fick man vänta i kanske tjugo minuter innan vi skulle börja, lika här ingen att prata med. Visst hade jag några som jag kände igen från gamla klassen och så men inga jag pratar eller umgås med :/ Men jag överlever, still going strong. Samling inne i aulan och rektorn och lite annan personal pratade om skolan generellt och vad som kommer ske nu i början. Vi som skulle gå teknik skulle sitta kvar medan övriga programmen gick iväg på egen hand. Vi skulle nu bli indelade i respektive klasser, jag hamnade i TE1B, fyra klasser totalt. Vi är sex stycken från våran kommun på just Teknik och jag vet vilka alla är. Anna som jag pratade lite med innan vi vart indelade hamnade i TE1C tror jag då hon gick på rotskär förut och jag Älvboda, lite ''synd'' då jag annars hade någon och prata lite mer med kanske men tror det kommer bli bra ändå. Man får ju nya kompisar och vänjer sig vid sin klass.
 
Väl framme vid vad jag tror(hehe) var vårat klassrum så fick vi reda typ allt som vi behöver veta, vilka våra mentorer är och hur intro-veckan kommer se ut samt ordinarie schema m.m. Vi kommer få skoladatorer och alldeles nya dessutom, inte nå gamla hp som tidigare klasser fått :) 
Vårt kommande schema, ganska bra om man får säga det själv!
En rundtur på skolan innan lunchen så att vi hittar lite sen, tror jag har koll på läget. Men lunchen måste jag nog få säga hamnar i samma kategori som bussresan, inte rolig. Tänk er själva, ni känner ingen alls och ska välja ett bord där +6 personer ryms. Känner igen vissa personer men inga jag skulle sätta mig med tanke på ''min bakrund'', hamnade tillslut vid ett bord och var ganska nöjd över att lunchen var ganska kort.
 
Dagen avslutades med lite sista info i ''klassrummet'' och sen en enskild fotografering. Skolan har ett system där det finns lite generell information om varje elev och då vill dom ha en bild till det. Fördelen med att vara tidigt på klasslistan är att jag fick sluta fortare och hann med första bussen. Fick byta i centrum igen och träffade på Hedvig där vilket var trevligt, lär väl träffa på henne mer nu när båda kommer åka buss. Sen vid Älvboda hoppade Vilma och Saga på bussen vilket också var trevligt :)
Tre första dagarna kommer se ut ungefär så här, intro-veckan fortsätter dock ända till på tisdag så onsdagen är första riktiga :)
Det känns bra såhär efter första skoldagen och den så kallade intro-veckan kommer nog bli en awsome start. Sen det bästa med att så gott som vara helt själv nu i början är att du blir inte dömd för den du var utan för den du är. Kommer kännas ensamt vissa stunder men kämpar mig igenom det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mena du med "min bakgrund"? :o

Svar: Haha inget världs revolutionerande men jag blev mobbad (retad varje dag tills jag antingen blev super ledsen eller arg) enda fram tills det att jag bytte skola i 3:an. Bor man i en by så träffar man på dom som tidigare mobbat en och dom vill fortfarande tro att jag är samma person som då.... Men icke! Jag mådde psykiskt dåligt väldigt länge efter och inte först nu börjar jag kunna hantera detta riktigt bra, det har satt sina spår :/ Funderat på att skriva ett längre inlägg där jag faktiskt förklarar ''min bakrund'', är väl så klart inte ensam om det men resan till hit där jag är nu har varit lång och svår men nu är jag starkare än någonsin! ;)
Nina

2013-08-21 @ 22:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0