En bra dag i stallet

Ska även tillägga en väldigt lång dag, sju timmar... Hade först US möte och det tog ju en timme, kommer preleminärt ha en maskeradhoppning 2 november. Sen hjälpte jag Vilma att hoppa med Stella idag, sen bestämmde vi idag från början att inte fokusera på att hon skulle lyssna utan faktsikt bara hoppa.
 
Gick riktigt bra, efter att dom kom nära på en oxer och höll på krascha lite efter så hoppade hon upp sig sjukt fint! Aldrig sett Stella hoppa så bra! Så dom hoppade en bana på 90cm, vi höjde lite en gång till men Stella kände sig kanske lite pressad så vi sket i det och sänkte ner till trivselhöjd igen. Men då vet vi det till nästa gång att efter att hon kommit lite tokigt och sen gjort det bra så ska man nöja sig där, finns ingen anledning till att puscha ;)
Fick ingen bra bild på den rundan då jag var så fokuserad på att kolla om hon skötte sig^^men ni ser ju ändå att hon hoppade upp sig grymt bra!
 
Lasttränade även med Ira medan Vilma gjorde iordning Stella, gick riktigt bra. Hon gick in helt och jag kunde stänga för så fick hon lite godmat där inne igen. Trodde inte det då jag stängde för sist men nästa gång jag tränar så ska jag inte stänga för utan hon ska stå kvar där länge utan bom utan att backa ut.
 
Red sen då Vilma var klar med Stella, och Ira var klockren idag! Lite att hon spänner till ibland och går in lite djupt men bara korta stunder så helhetsupplevelsen känndes som följande: avslappnad och lyssnade för hjälperna, några klockrena galopper plus byten, mycket lycklig ryttare :)
 
Nu ska jag ner till stallet, igen.... Haha nä då ska bara ta in dom vilket går fort :) Vad tyckte ni om veckans Söndagsskola?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0