Dagen idag

Jobbade full tid på jobbet, Stefan skulle komma ut till halv tre så åkte direkt till stallet. Borstade lite på henne och pysslade medan Pachen fick sin behandling. Hon hade en rejäl nacklåsning vilket jag kunde ana sen var det även lite med kotorna och hovlederna i fram, därför hon står och lyfter på vänster fram. Han knäckte till nacken och släppte på låsningar och spänningar sen lasrade han på kotorna, hovlederna samt lite på rygg och bakknän. Nu ska vi linimenta med speedway på kotor och hovleder i fram och bakknäna i tre dagar sen där efter en gång i veckan. Sen ska vi även köpa magnesium och ge henne, skulle hjälpa mot att hon lätt självstressar plus hennes dåliga självförtroende. Rider på som vanligt, ingen hoppning men nu satsar vi på att få en frisk och fräsch häst!
Ira som fick syn på laserväskan...
Så vi kör på så här nu i kanske en tre veckor innan vi tar ut han igen så får han lasra och behandla efter behov. Hjälper detta så kommer vi inte behöva spruta, för har man väl börjat så får du vara beredd på att fortsätta spruta. Klarar vi oss utan så vore det bra men måste man så måste man.
 
Sen har jag ägnat kvällningen till att gå med kaninern och pyssla lite, Chappe och Halo behöver få ordentligt flås nu innan. Kanske lite sent men dom är ju inte helt utan vill bara bättra på flåset ;)
 
Ska alldeles strax gå och lägga mig men tänkte försöka börja på en idé som jag fick till bloggen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0