Bra dag ändå

 Gick hem från jobbet tjugo över ett ungefär och åkte då direkt ner till stallet. Mamma var redan där och hade gjort det mesta redan. Ira skötte väl sig hyffsat ändå idag, skodde ju bara om i bak. Fick ''bremsa'' med handen då hon var allmänt lite tjurig idag, lite sådär svart i blicken som hon kan bli när hon tjurar ur, sto eller surtant?? Vem vet...
 
Hon var däremot Amazing och rida sen, jobbade på riktigt bra och var hyffsat lätt på handen. Lite att hon tappade fokus men inget störande i sin helhet. Stefan kommer i morgon eftermidan vet dock inte exakt tid men har jag tur hinner jag rida innan :)
 
sen hemma här så har jag lagat lite mat till matdosor och även lagt upp tävlingsresultaten från förra veckans tävling på forumet samt scannat och skickat in elitprotokollet. Åkte även en sväng med epan för att tanka, fick i 23L så den drar nog inte så mycket, 1,5L/milen får jag nog däremot räkna men helt OK. Nöjd med min körning trots att det var över en månad sen jag sist körde :)
 
Hästarna sover ute inatt men det har varit ett sjuhejdamig åskoväder här :o Funderade ett tag på om man skulle bränna ner och ta in dom... Men verkar lugna ner sig nu plus att åskan har varit långt borta än så är nog ingen fara, men lite orolig blir man.
 
Sen avslutar jag detta inlägg med att berätta att jag nu anmält mig och kaninerna till KM-helgen, dock tävlar jag ju inte i KM klasserna då det är Elit men 16 starter blir det totalt för mig i helgen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0