Våran resa tillsammans!

Enda sedan Ira kom till Ärk har jag varit fäst vid henne, en olycklig start på klubben då hon bröt hovbenet två veckor efter ankomsten. Hon fick en chans och fick stå på box i 6 månader, då stod hon faktiskt i boxen brevid Nadja. Lotta ville att jag skulle rida ponny och vara med och tävla i laget men jag var fast bestämmd att det var Ira jag skulle rida, efter ett år som skötare gick min önskan i uppfyllelse. Inte först i efterhand som jag insett hur liten jag var när jag började rida min fina! Första gången vi hoppade tillsammans så var det en bana på 20cm, var så stolt och kämpade på trots att jag inte var mer än en flugskit för dig på ryggen.
 
2009-02-14 Här värmde vi upp inför våran första hopptävling, kommer inte ihåg hur det gick men tror vi hoppade 40cm. Lite mer än ett halvår efter att jag började rida henne.
 
Trots att jag varit så liten så har alltid Ira tagit hant om mig, även om hon varit rädd, osäker, busig så har hon aldrig försökt ha av en, under dessa 5 år har jag endast ramlat av 2 ggr! För er som följt oss IRL vet att det är extremt lite med tanke på hur Ira har varit emellanåt.
 
2009-06-07 Nu har jag vuxit lite som ni ser, här var våran andra dressyrtävling. Hade inte kunskaperna/färdigheterna att skola Ira vid det här laget men vi kämpade på och brydde oss inte om att vi inte skulle bli godkända eller liknande, jag tävlade för att det är det jag vill!
 
2010-02-27 Redan efter 1,5år var jag och Ira uppe på 80 & 90cm dock då inte lika skickliga och detta var innan hennes självförstroende sjönk i botten.
2010-02-27
2010-02-27
2010-02-27 En lyckad tävling som resulterade i två fina rosetter! :)
 
2010-07-09 Första året jag fick släppa Ira på sommarbete, riktigt stolt då! Växte jätte mycket den sommaren ser jag nu^^
 
2011-02-18 Ira fick in en pinne i benet som gjorde att vi missade en träning med titt-hinder, såret läkte fort däremot och var tillbaka i verksamheten redan efter en vecka.
 
2011-05-13 Här ser ni bild precis innan jag ramlar av Ira för andra gången, första gången var på KM 1m när jag landade på fötterna i en bred oxer efter att Ira nitat. Hoppade lite studs efter att jag hämtat mig lite och då var allt bra igen.
 
2011-05-21 Maskeradhoppning som US anordnade, jag var utklädd till clown som ni ser, jag och Ira vart felfria i både 80 & 90.
 
2011-07-05 Vi lånade med oss Ira till Ryttardagarna, det var väl också efter ryttardagarna det året som tanken på att köpa min fina väcktes. Lite mindre än ett år senare var hon min! ♥ På bilden spanar Ira på snygga grabbarna på andra sidan sjön ;)
2011-07-09 En avslappnad tjej som njöt av att vara privathäst för en vecka ♥
 
2012-01-06 vår första träning för Lotta Sjöberg (fd. Schultz), vid det här laget var Ira fortfarande lektionshäst men vi var halvfodervärd på henne sen 1 december 2011.
 
2012-01-14 Nu började allt falla på plats, såklart en del protester från hennes sida. Tror det tog oss 40min innan hon kom till arbete på tränsbett då och sen orkade hon bara jobba i kanske 15-20min, nu tar det 5-10min innan hon ger med sig och hon orkar jobba i 30-45min :D
 
2012-02-25 Då var senaste gången jag klippte Iras man, har klippt några solblekta toppar i sommras däremot men det räknas knappt^^
 
2012-03-18 Här är den här exteriör bilden jag snackat om en del tidigare, lägg märke till den där underhalsen! Har ingen super exteriörbild från iår men man ser oerhörd skillnad på hela hästen. Måste ändå få dissa min häst lite här och säga att hon var faktiskt ganska ''ful'' kroppsmässigt då... Love you babie!
 
2013-04-01 Här ser ni på våran 1årsdag, nu kan man se hennes strupe och hon har byggt en hyffsat fin överlinje, vill ha lite mer på nacken ändå. Däremot har hon tappat lite fett på rumpan och blivit lite tunn trots att hon har nästintill fri tillgång på hö, svårt hö år resulterar i att det kan vara svårt att hålla hullet på vissa ;/ Så fort det blir sommar kommer hullet tillbaka ;)
2013-04-16 Här är hon lite spänd i halsen då hon kollar på det som händer utanför men man ser kroppen lite mer, kanske något missvisande men bättre blir det inte i nu läget :p
 
Nu kanske vissa undrar varför jag typ hoppat över hela 2012 men jag har skrivit om det tidigare och fokuserade nu lite mer på det 'förflutna', hoppas det är någon som uppskattar detta inlägg, en del jobb bakom men nu ska nyduschade jag gå och sova så hörs vi imorgon! ;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0