Markänning!

Japp, kände på underlaget i sjunde hindret i 1m klassen. Landade dock på fötter samtidigt som jag höll i båda tyglarna, precis som första gången jag flög av henne^^
 
Återkommer till det senare men vi tar väl allt från början. I 90cm så vart det lite stressigt för mig då jag missade när jag fick komma in på framhoppningen så hann endast hoppa fram på räcket två ggr inget mer innan jag skulle in på banan.
Visade runt henne lite på dom olika hindren bl.a vattenmattan, han däremot inte visa på hindren på den nedre delen av banan. Hon stannade på ettan då den stod ganska tokigt ur sväng och kanske inte det schysstaste hindret att börja med, kom igen och då var det inga problem. Resten av banan susade hon över!
Vågade hoppa stort på femman och vi kom sedan på en perfekt båge till 6:an, bryr mig inte ett dugg om det stoppet utan anledningen till att jag hoppar två klasser är just för att hon ska få känna på banan lite och reda ut lite frågetecken.
 
Vart ganska lång stund innan 1m började men Ira fick gå runt lite, äta något gräs strå här och där. Hon var sjukt på på framhoppningen så jag valde att bara ta några skutt på vardera hinder sen fick hon skritta runt utanför och varva ner lite.Väl inne på banan så hade jag gott om tid att visa på henne dom olika hindren, hon tittade inte speciellt på något utan kändes att hon var på hugget.
 
Började jätte bra på ettan sen kom vi väl kanske lite nära på tvåan men hon petade ner en bom där i alla fall, allt flöt på tills vi kom till sjuan då... Det var först 6a,6b 4-5 galoppsprång på rakt spår till 7:an, jag skulle komma på 5 galoppsprång då Ira inte har så jätte stor galopp. Tog inte tillbaka ordentligt så var väl på väg på 4,5 så Ira stannade och jag flög av men landade då som sagt på fötter i oxern, tar på mig det helt ändå, en ryttarmiss helt enkelt! Visste att det skulle bli lite mitt emellan avstånd för oss men ville inte ta tillbaka henne för mycket för då hade hon kanske stannat ändå, vem vet men jag tänker inte grubbla mer på det utan vi satsar på nästa tävling som jag iofs inte bestämmt när den blir men kommer hålla ögonen öppna efter någon lämplig ;)
 
Fick sen gå in på framhoppningen och hoppa oxern en gång mest bara för Ira skull, tur var nog det för först när jag kom stannade hon och reste sig lite men var bestämmd att hon skulle kolla på hindret igen och så tog vi ny ansats, vi kom perfekt och hon hoppade som en Gud! kunde inte fått bättre avslut på dagen ändå!
 
Nästa lördag blir det en klubbdressyr på hemmaplan, LB:1 blir det så ska väl trimma lite inför det, mest galoppen vi behöver jobba med :)
 
Har fler bilder från 1m klassen men dem ville inte laddas upp nu så ni får väl dom imorgon. Sen vill jag också upplysa alla om att jag fotade alla ekipage på lördagens ponnytävlingar, med min bloggdomän på bilderna är dom gratis motsatt att ni inte klipper bort domänen, annars kan ni köpa bilden utan stämpel för 10kr/st ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0