Late update!

Drog till med en engelsk rebrik då vi hade nationella i Engelska idag, gick ganska bra ändå. Förövrigt har dagen varit helt okej, åkte moppe idag vilket gav en lite extra go ändå. Ira fick vila idag medan Nadja fick gå sin kvart idag, inge märkvärdigt med andra ord.
 
Igår var det invigning av utomhussäsongen, alltså första träning UTOMHUS! På söndag tävlar vi också det utomhus. Ira var jäkligt pigg och dundrade fram, i början gick det mest bara fort inge längd i steget men efter ett tag varvade hon ner lite och skötte sig riktigt bra. Sista rundan ville jag ha henne lite för lydig inför första hindret och Ira missförstog mig lite och stannade, vi kommer igen, stopp. Jag tar på mig det helt då jag skulle mött upp med skänkeln lite mer, nu var det bara ett litet pyttehinder men man ska över ändå, så tredje gången kom vi bra och hon gjorde resten av banan bra också. Hoppade runt 90-1m och det var inga problem, tror Ira hade velat hoppa lite högre ändå^^
 
Imorgon så ska jag och mamma åka och kolla på en Wintec cair dressyrsadel, som att min hoppsadel ligger så bra på henne kan jag tänka mig att denna sadel gör det också, älskar att det är utbytbartkoppjärn dessutom. Helt perfekt för en häst som Ira som utvecklas så, dock har hon väl utvecklas klart det mesta nu men lite till kommer hon nog bredda. Har räknat ut att Ira gått från smal-vid bom! :o
 
Får se om detta blir något för mig och min brud, hoppas iaf men har svårt att se att det inte skulle funka ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0