Galna djur!

Idag var kanske inte min bästa dag, haha! När jag red Ira idag så hade fick hon lite damp på mig ett tag, antar att det är för att hon inte gjort så mycket annat än att trimma i ridhuset... Men antingen i morgon eller på söndag ska jag rida ut med Jenny och ska väl damen få sträcka ut lite och bara känna att hon lever livet. Sen är det så pass att man kan rida på Ola's bana och äng nu, vill däremot vänta ut helgen och hoppas på lite sol då banorna hinner torka upp lite mer. Men när jag tänker efter har jag inte haft ett enda dåligt pass med Ira på över en månad om inte lite till, snacka om att vi har gått från kvantitét till kvalité!
 
Sen fortsatte jag med alla vardagssysslor och inget mer med det. Princip det sista jag gjorde för dagen var att gå ut och gå med Nadja, idag skulle vi gå i hela 15min! Började gå på uppfarten men efter att ha kommit till andra enden så tyckte jag att det skulle kännas lite tradigt att gå på uppfarten fram och tillbaka ca 7-8 ggr så vi fortsatte mot gallerå och gick enda fram till postlådorna efter Wahlströms innan vi vände. Hon skötte sig riktigt bra, kunde stanna till och kolla lite men helt ok, precis gått förbi ett ställe Nadja tycker är lite läskigt och hon får nå fnatt... Benen går som trummpinnar, reser sig, taktar, travar, helt tokig! Dock inte värre än att man kan kontrollera henne i bara grimma då hon är så snäll men vart ju livrädd att hon skulle överanstränga senan! :O Inte först vi kom in på uppfarten igen så lugnade hon ner sig och kunde skritta normalt igen, inge tecken på någon hälta eller likande och kände även på benet och kunde inte känna något speciellt. För säkerhets skull kylde jag direkt när jag kom in.
 
Pysslade och tog det lugnt i stalletmedan Nadja stod på kylning tills pappa ringde, Ronnie skulle få en present idag på 18 årsdagen så då var det bara att rappa på det sista och skynda hem. Pappa åkte upp till husvagnen idag och kommer hem imorgon med den då säsongen är över nu på campingen och vi ska ha husvagnen hemma under sommaren. Min kära broder fick även min present till honom, ett par in-ear hörlurar. Däremot firar vi med släkten i morgon istället :)
 
Hade lite bilder jag tänkt dela med mig av men blogg.se ville inte att jag skulle det så tyvärr ;(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0