Fullt upp

Idag har jag haft ännu mer fullt upp, mycket mer arbete än socialt dessutom. Vaknade självmant vid kl.7 så kollade mobilen lite innan jag steg up för att äta lite frulle, vid 9 var jag nere på stallet. Muff var bättre idag så vi kunde rida ut idag istället, möttes av en lerig Ira när jag skulle ta in henne men ser det som friskhetstecken och ett bevis på att pälsen kliar och hon vill bli av med den ;)
 
Jag och Jenny var ute på en ganska lång tur efter Gallerå och avslutade med lite galopp på Olas äng, vart även ett litet skutt över ett 60cm hinder :p Ira skötte sig bra för att inte kommit ut i skogen på över en månad :o Skärpning från min sida där! Mamma kom ner en liten stund efter att jag kommit tillbaka och vi hade lite påfyllningsdag i foderrummet sen lite annat fix hit och dit innan vi tog Nadja och Ira och borstade på dom utomhus i den underbara vårsolen! :D
 
Först tog vi med skrapan och furminatorn, borsta av dom det värsta och slutligen välförtjänt rykt. Ira ska jag se till och rykta Ira nu inför varje pass för att hjälpa till med pälsfällningen och blodcirkulationen, även Nadja kommer få rykt men kanske inte varje dag då hon har en tendens till att rulla en del i boxen.
 
När jag kom hem tog jag faktisk det lugnt i någon timme innan jag gjorde ett ryck ute hos kaninerna, börja skotta ur skiten i utegårdarna. En skottkärra per kanin, den som säger att kaniner är lättskötta djur har FEL. Haha nädå men efter att jag tagit bort bajset fyllde jag på med lite ny fräsch jord och dom även en varsin grävhög så får dom lite mer sysselsättning, gick också och klippte av lite grenar till dom så att dom har någonting att gnaga på ;)
 
Nu ska jag hoppa in i duschen sen blir det nog sängen eller kanske tv-soffan och kolla på lite TV, skola imorgon igen så får inte bli allt för sent :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0