Clinic för Anders Eriksson

Suttit hela eftermiddagen nere på ÄRK och lyssnat på en clinic för Anders Eriksson om "Hästens förutsättningar för arbete", riktigt intressant och lärorikt. Han är en väldigt duktig pratare och man ser att han hela tiden strävar efter att lära sig mera och öppna andras ögon och tankegång,  ridsporten är tyvärr väldigt trångsynd emellan åt.
 
För övrigt så åkte jag ner till stallet på fm och mockade, fixade vatten m.m sen hade jag en lektion idag som enbart vart förberedande inför nationella i SO i morgon, var hos farmor en timme ungefär innan jag började. Härligt och komma dit en sväng då jag varit borta 10 dagar, fick även köttbullar och stuvade mackaroner vilket gjorde mycket då det dröjde innan nästa mål.
 
Red Ira idag också, hon som hade stått i 7 dagar. Red på akademiska stången och hon var ovanligt lugn och jobbade på fint men när det var dax för galoppen så hade hon så mycket spring i benen så hon visste inte vad hon skulle göra riktigt så då fick hon galoppa av sig åt båda hållen innan vi kunde ta någon lite lugnare fattning. Hon hade ganska jobbigt i vänster varv att fatta en lugn galopp men efter många om och men så fick vi en balanserad lugn galopp en kortare sträcka och valde att nöja mig efter det :)
 
Anmält mig till tävlingen på ÄRK som är den 28/4, 90 & 1m blir det om allt går som det ska, ska höra lite med Lotta bara men tror det blir bra, annars blir det 80 & 90 men känns som det inte ska behövas ;) TAGGA!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0