Två dagars rapport...

Igår så glömde jag mobilen hemma, trodde jag typ skulle gå under men måste faktiskt erkänna att det var riktigt skönt att inte behöva tänka på mobilen hela tiden utan bara vara med kompisarna och vara lite social.
 
Sen red jag även Ira på banan igår, och då red jag på Ola's ridbana för att se om hon kan slappna av på ett ''nytt'' ställe och inte bara hemma. Gick riktigt bra men lite dryg i början plus att hon försökte springa iväg precis innan hon kom till arbete. Men det märks att hon utvecklas jätte mycket för varje dag om inte annat vecka i alla fall ;)
-
Idag hade jag ridklass efter skolan och jag hade Mimoosa som förra gången, som att det var så fint väder idag så red vi ute och hon hade mycket mer energi. Hon var riktigt trevlig idag och bara dansade fram på slutet, märks att man börjar hitta lite knappar på henne, sen hade jag mina sporrar idag för att jag ska slippa vara på henne så ofta med skänkeln, en trevlig kombination i slutändan :)
 
Sen efter ridklassen så åkte jag med mamma tillbaka till vårt stall och började göra i ordning Nadja och Ira, då Vilma också var på väg upp till mitt stall då hon red ut med mig. Så hon fick ta Nadja och jag min lilla fjolla... Men min lilla fjolla var riktigt duktig och modig idag, vågade springa först hela gallerå hem, sen kunde jag även rida jämnsides med Nadja vilket inte gått förr. Sen har jag och Vilma även planerat att vi ska rida ut tillsammans med Ira och Kavat, då hon kan komma till mig med transporten så rider vi ut en sväng så får hennes föräldrar sen skjutsa hem henne igen. Ska bli kul att se hur dem funkar ihop ;)
 
Sen får jag kanske ursäkta lite som att jag skulle göra ett inlägg om dagen men i samband med att jag glömde mobilen hemma och att jag kom hem sent så kände jag inte för att starta datorn... Men ni fick just en två dagars rapport som lite tröst.
 
Jag och Kavat tidigare i sommras :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0