Träningen igår

Nu ska jag berätta lite mer exakt om igår, hade hoppträning för Lotta (inte Sjöberg). Igår var första gången jag hade Liverpool-stången på träning och hon lyssnade hur fint som helst! Mycket fin och reglerbar i galoppen, behövde inte heller ta nå mycket i henne för att hon skulle lyssna tillbaks. Sen när vi började hoppa på en serie med tre oxrar så kom hon perfekt in varje gång och hon bjöd igenom hela serien och hoppade super bra på dem lite större oxrarna.
 
Sen avslutade vi på ett räcke med lång anridning och hon väntade fint och hoppade av perfekt, kändes så bra att jag kan känna att jag har full kontroll utan att behöva slita och dra och att hon inte backar av för att det blir för skarpt. Så nu ska jag bara ha det där bettet när jag tömkör och hoppar.
 



En liten rull-putt på besök i dalarna, Älskar dig av hela mitt ♥, det kommer jag alltid göra och har alltid gjort! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0