Tillbakablick

Bloggade inget igår då jag inte tog mig tiden att  blogga på mobilen och kom hem sent från stallet och beslutade mig att gå och lägga mig en timme tidigare, vilket resulterade i inget bloggande för min del. Men nu får ni gårdagen.
 
Hände inget speciellt igår i skolan förutom att jag blev klar med min brems som jag gjorde på träslöjden, då vi inte hade någon så tänkte jag att jag kunde tillverka en på träslöjden. Sen cyklade jag ner til stallet och började med att mocka och det var ganska stökigt inne hos båda... Men det gjorde inte så mycket att det tog tid utan jag kunde surra lite med Jesse medans hon skurade sina boxar. I brist på någonting att göra så började jag också skura tillslut, för om man håller efter så blir det inte så mycket ;)
 
Sen var det daxs att ta in Ira och göra i ordning henne för ett pass på banan, och märkte att jag kunde ta bort fårskinnet under sadeln då hon har börjat musklat på sig så pass. Hon var hur fin som helst, jag kunde rida med fingertopparna på tränsbett behövde inte använda skänklarna mer än i öppnorna och slutorna och knappt det, hon bara dansade fram! Började med som vanligt att få henne att söka framåt neråt och sen plocka upp henne i formen och hon blir så snygg, känns som om man rider på en OS-häst i sånna här stunder.
 
Flätade manen också för att jag skulle se halslinjen bättre och ställningen åt höger, plockade även bort nosgrimman då hon ändå inte springer och gapar. Sen blir det lite mer stilrent utan ^^
 
Sen fortsatte hon att imponerapå mig då jag tyclte det var lämpligt för en sista riktigt dusch innan vintern, sagt och gjort så fick hon en riktig dusch och igår kunde jag spola hela hästen utan att hon höll på att dansa runt så mycket :) Sen fick hon schamponering och då tvättade vi manen noga och korset. När jag skulle spola av henne sen var hon ännu duktigare, och när jag tvättade av bakbenen spolade vi bort hur mycket svett som helst.
Tror nog det här måste vara en av dem första gångerna som hon har fått en sån här ordentlig dusch ;)
 
 Efter duschen så fick hon åka ut med ylle-täcke och fleece halsduk då det började bli kallt ute.
 
Red även Nadja och då fick mamma kolla lite medans och hon hade lite felaktigt rörelsemönster men gick till sig efter en lite stund, den 24 kommer Karri så ska hon behandlas. Så nu blir det att hålla igång henne lite lagom satt hon inte blir sämre, för hon kan ju bli sämre av att inte gå alls och att gå för mycket och för hårt så lite lagom blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0