Markarbete för Lotta Sjöberg

Ira skötte sig riktigt bra på träningen igår, lite jobbigt med den förvända galoppen bara, men var inte så längesen vi lärde oss galoppombyten ;)

Vi red på upphöjda travbommar som lite serpentiner och hon lyssnade fint fram och tillbaka. Sen började vi jobba med den förvända galoppen som Ira har svårt för då hon vill göra rätt och byta till rätt galopp som i det här fallet blir fel galopp… men jag kan inte klandra henne för det.

Sen höjde vi upp travbommarna till små hinder och vi hoppade på serpentinerna men la en volt efter varje hinder innan vi kom på nästa för att få dem att vänta efter hindren och lyssna. Sen gjorde vi samma sak fast utan volterna. Sist så hoppade vi rakt fast över samma hinder, så vår väg var rak men hindren vinklade. Hon skötte sig princip klockrent på alla övningarna förutom den förvända galoppen men det kommer med tiden så är nöjd med passet igår :)

När jag lindade benen sen när jag kom hem var hon lika duktig på träningen och stod still under hela tiden när jag lindade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0