Första riktiga skoldagen

Ja då var den här dagen avslutad, har hunnit med att rida två hästar, mocka två boxar och varit i skolan såklart ;)
 
Red Ira på tredelat tränsbett idag, gick riktigt bra på slutet men i början så är hon lite dryg. som vanligt... Men man ska väl inte klaga, fast ska prova vilket som funkar bäst, låta henne söka frammåt neråt och sakta försöka plocka upp henne i 'form' eller hålla kontakt och se till att genomföra alla moment oavsett form tills hon slappnar av, men det ska jag nog komma underfunn med.
 
REd även Nadja på samma bett, och hon var faktiskt helt OK på det bettet så nästa gång det blir en dressyr tävling så blir nog det bettet en lovande aspirant. Men jobbade lite med böjningen och ställningen med fokus på takt, tempo och form. Sen jobbade jag lite med galoppen, främst höger. Sen provade jag någonting nytt idag, kom i vänster galopp i vänster var och gick in på en liten volt uppe i hörnet och gjorde en roll-back i galopp, alltså Nadja gjorde ett galoppombyte från vänter till höger galopp!
 
Men det märks att dem börjar sätta päls nu, Ira var alldeles svettig när jag kom från skolan så tog in dem någon timme medans jag fixade med det andra och red den 'andra'. Längtar efter en riktig vinter i år, så mycket roligt man kan ha tillsammans med hästar och snö!
 
En bild från dagen då du flyttade hem!♥ fortfarande snö ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0