6 starter, 10 omgångar, 3 kaniner, 1 pinne

Nöjd med dagen då alla presterade bra. chappe hoppade på 0+2 i första klassen och precis innan finalen vart han lite störd/skrämd av att ett barn var lite ledsen, men sånt kan hända och lika så att man hamnar precis utanför placering... Tyvärr så känns det som om det händer oss ganska ofta. Hakuna rev två hinder, så det vart ingen final men han kan tyvärr vara lite slarvig och nochalant ibland. Halo skötte sig super och hoppade på 0+0, jätte bra fart som vanligt men var tvungen att korra henne en del då hon smet på hindren.
 
Sen i andra klassen rev Chappe 5 HINDER! Han har aldrig rivit så mycket men det berodde nog på att precis när jag skulle börja gå mot start så lyckades han smita ur selen och därför tappade han lite fokus, så det är jag väl inte så nöjd med men det kommer fler tävlingar. Sen ska jag även prova att gå tillbaka till H-sele då han inte är lika dragig längre. Hakuna hoppade på 2+1, det sista felet var totalt onödigt då han vet exakt hur mycket han måste ta i så gör han gjärna inte mer än det och då trillade bommen, såklart.... Halo hoppade på 0+2 men det skulle ha blivit en 0+0 om hon inte hade smitit på ett hinder när jag inte hände med så vi rev hindret med kopplet och samma sak hände på sista hindret... Annars hade hon fått sista pinnen som krävdes till Msv, en sak som är kul är att hon har blivit stensäker på alla hinder så det går framåt.
 
Sen när tävlingarna var slut skulle mamma komma och hämta mig och hon skulle slutat jobbet ungefär vid fyra, men det körde ihop sig så hon var tvungen att jobba över. Vilket innebar att jag trodde jag bara skulle få vänta kanske 40 min och det var ingen större fara men jag satt och väntade i 2 timmar! Så där satt jag i en tältstol med tre kaniner, en hundbur(används till kaninerna), fullt med packning i kassar i två timmar. Det var till och med en som kom fram och frågade om jag hade blivit bortglömd där, dem hade varit i högbo hela dagen och visste att jag hade varit där sen tidigt på morgonen. Hon erbjöds sig att skjutsa hem mig till och med men då var mamma i sandviken så det behövdes inte.
 
Nu ska jag gå och lägga mig så att jag inte vänder på dygnet allt för mycket.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0