Perfekta djur!

Ira och Nadja var underbara igår, trimmade dresdyr med Ira och hade lite voltige på Nadja. Älskar mina tottohästar!

Red igenom LB:1 med Ira och hon var super fin, lite svårt att hålla galoppen på diagonalen men inte så konstigt då det var med hjälp av diagonalen som jag lärde henne byta galopp på till en början. Men vi har ju tränat på den förvända galoppen lite för Lotta S, bara 15 dagar kvar till KM ;)

Kunde till och med stå upp och trava på Nadja igår, inte det lättaste på en travare med STORT steg.... Sen kanske någon undrar som att jag styr henne själv medan jag står upp, jag använde mig av min gramantygel som går från bettet genom ringarna på tömkörningsgjorden och på så vis kan jag styra och bromsa men farten sköts mesta dels av min röst ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0