Idag vart vi TV-kändisar!

Dock är jag inte så glad över varför vi vart det idag, på grund av färisten på prästgårdsvägen och förbudsskyltarna på cykelvägen... Så tv4 kontaktade Jennys mamma igår kväll och frågade om dem kunde komma idag och göra ett repotage, såklart ville vi det och kanske att dem kommer igen men när vet jag inte.
 
Vi var tio hästar och flera gående ungdomar/engagerade, sen en liten lustig sak som hände var att när vi stod vid färisten och reporten intervjuade Jenny och filmade så kom det en bil från prästgårdsvägen som körde upp satt den var kanske 30cm ifrån Jenny's shettis Pricken och hans vagn och tutade! Allt detta skedde under intervjun med Jenny och fångades på band, han som körde bilen skyllde bara på komunen att det var dom som hade fört dit hästarna, men komunen har ingenting med hästarna att göra. Dem har funnits där sen riktigt långt bakåt i tiden och dem kommer förbli kvar där. Tycker man inte om hästar ska man inte bo utanför stadsplanerat område, gör man det får man räkna med att det kan finnas hästar där, That's it!
 
Efter att vi var klara med själva repotaget så red vi ut en snabbis efter gallerå för hästarna började bli lite otåliga och jag tyckte dem kunde få komma ut en snabbis och sträcka på benen lite, sen har jag inte berättat det än men Vilma hjälpte mig och red på Nadja, så som gengäld ska jag hjälpa henne att raka Kavat imorgon :)
 
Spola fram till 1:22 om ni inte vill se hela sändningen utan bara våran del. Bilden är länkad.
 
Sen fortsätter jag uppmana om namninsamlingen!

Kommentarer
Postat av: Myran

Ne, fy vad tråkigt... :S Ingen chans att det kommer lösa sig??

Svar: Svårt att säga men tänker ALDRIG sluta kriga för det, tyvärr är det endast en tidsfråga innan det händer någonting....
Nina

2012-10-17 @ 23:57:21
URL: http://trinnie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0