Hjälp ÄRK's ungdomar/medlemmar slippa rida på Långsansvägen!!!

Jag tror jag blir tokig på vår kommun och allt däromkring, nog med att vi inte kan rida på prästgårdsvägen fullt ut p.g.a en färist och tvingas gå upp på långsandsvägen där alla kör som idioter. Fartbegränsningen är på 70 (bara det tycker jag är för fort för en så pass smal med många farliga utfarter) men nästan varenda en kör minst 90, och förstå då när vi går där med våra hästar och det finns inte äns någon vägren utan bara djupa diken eller staket enda ut till vägen, det finns ingen stans att ta vägen! På vintern är det ännu värre då det är höga plogvallar på var sida och sommaren är inte heller nå bättre då det är x antal husbilar/husvagnar och även badgäster för den delen som åker ner till Rullsand, Brämmen o.s.v. sen ska vi inte heller glömma alla som bor borta i långsand heller!
 
Jag har fått löst det genom att mamma och pappa har åkt bakom med bilen och satt på varningsblinkers för att folk ska reagera och ta ner farten. Men dem gånger mamma och pappa har åkt med mig så har jag på flera olika sätt försökt gjort gester som får bilarna att sakta ner då min häst är väldigt känslig men utan resultat...
 
Min kompis Jenny har startat en grupp på Facebook för att nå ut till alla som blir drabbade och även startat en namninsamling, så jag ber alla som läser detta att gå med i vår namninsamling. 
 
Länk till:
 
Det är inte frågan om det kommer hända en olycka utan NÄR!!...
 
 
 
Lånad bild, ej Långsandsvägen men lika krokig, smal (om inte smalare!!!) och skymd sikt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0