Fullspeckade fredagar

På fredagar har jag ganska fullt upp, skulle haft tre hästar att rida men lät Nadja och Ira stå då det spöregnade en sekunden och var strålande sol den andra... Men vem var då den tredje, jo Rambo. En lektionshäst på Ärk som jag ska ha nu på ridklass i tre veckor framöver, han är helt olik från Ira och Mimoosa som jag hade förra gången( gångerna). Men det är det man utvecklas igenom, att rida olika typer av hästar och hitta rätt knappar för just den typen av häst.
 
Men han var kul att rida ändå, först sprang han med huvudet lite som en struts och kändes väldigt ovant då hans steg var så mycket uppåt och rättså kort. Men efter en stund började jag hitta rätt och han gick i form och fick mycket bättre steg, däremot tyckte jag han nästan vart lite seg då han tappade en hel del bjudning när man började jobba honom. Men som sagt en rolig utmaning ;)
 
Lägger upp en bild via mobilinlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0