Underbara häst och bett!

Ira var en dröm idag på hoppträningen, tänkte prova kombinationsbettet idag och jag gjorde det men efter att värmt upp lite kände jag att jag ville byta till pelhamet. Hon lyssnade bra på bettet men jag fick inte det där lilla extra och hon sökte inte till bettet, ska man få det där lilla extra måste man driva på tills man får lite mer conection och det funkar inte på Ira då hon blir för snabb och upphetsad...

Men efter att jag bytt till pelhamet så sökte hon till handen perfekt! Vi hade lite mer lydnads övningar idag och Ira skötte sig som sagt super, vi hoppade som slutgiltig övning på en åtta med lite lydnads studs på ena kortsidan. Vi avslutade sista rundan med ett räcke på 1.10, hon hoppade super över det men jag blir lite passiv när hindren blir en bit över 1m. Märkte att det skulle bli kort och tog tillbaka men fryser lite i mitt beslut men vi jobbar på det och nu löser vi det oavsett om vi kommer nära eller långt ifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0