Super-hästarna!

Både Nadja och Ir avar superfina idag på träningen för Birgitta, som att vi delade på en plats så red vi bara en gång var. Mamma red på bara stången och Nadja blir väldigt lätt och fin i handen på den enda nackdelen med den är att man inte kan ta ledande tygeltag iblend när det behövs men lite mer träning så lär hon fixa det, guldhästen! 
 
Ira red jag på kandaret men bytte bridongen från ett smalt tvådelat 12,5 till ett normalt tredelat m. fasta ringar 11,5 och då trivdes hon mycket mycket bättre med det. Vi fick några nya övningar och sen utvecklade vi vissa som jag fick förra gången. Idag valde jag att matcha så jag tog ett av mina vita schabrak och sen lindade jag med vita benlindor, halvelastiska. Tyckte faktisk dem var riktigt trevliga att linda med, viktigt då att man inte drar åt det elastiska så att man stasar! :o
 
Sen när vi skulle hem så började lasta Ira själv men efter ett tag började det regna lite smått så  vi la lite av träningen på hyllan och skickade in Nadja först så hon skulle känna mer motivation att gå in. Fick ta om några gånger men sen var hon inne helt förutom en halv hov men då kunde jag ta bommen och trycka på utan att hon började backa, pappa hjälpte även till att trycka på med en kvast också, hehe ^^
 
Mamma ska jobba i Borlänge så hon åkte direkt från lövåsen till hotellet och kommer inte hem först på onsdag så pappa åkte hem med mig och hästarna så lastade vi år och packade ur transport och bil sen åkte pappa och lämnade transporten hemma och hämtade upp Ronnie medan jag packade upp och började återställa saker och ting, direkt  efter vidare till farfar och gratta honom på farsdag :) 
 
 
 
Nadja lipar åt kameran :p
 
 
 
Vet att bilderna är suddiga och oskarpa men filmade även en del men det går inte att lägga upp filmerna på min dator, vet inte varför men tycker det är väldigt synd iaf... Får se om Vilma kan skicka filmerna  om man lägger upp dem på hennes först och sedan skickar på mailen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0