Skuttat lite idag :)

Idag så tog jag mig ner till ridhuset som jag tänkte, jag hoppade lite med Regina och shit vilken grym häst jag har! Ira skötte sig super bra asså, trots att vi fick vänta ganska mycket och vart lite onoff då jag var tvungen att hoppa av och höja själv. Men vi hoppade en kombination m. ett galoppsprång och två plank-räcken som stod efter långsidan och lite diagonalt byggde jag en oxer som kunde hoppas från båda hållen.
 
Började med att hoppa fram lite lågt på kombinationen men ganska strax efter det var vi så många i ridhuset så bestämmde oss för att vänta tills det var lite mer space, men sen när vi var bara två igen började jag höja upp lite och hoppa mer. Vi bestämmde att Regina skulle hoppa efter mig, alltså när jag var klar. 
 
När hon var igång ordentligt så fokuserade jag mer på oxern och hitta rätt in, när hindret låg på 90cm så kom hon först nära en gång så det vart ett litet kängru-hopp och när jag kom igen hoppade hon av lite långt ifrån så det vart rådjurs-hopp, stolt över att hon vågar hoppa av i det läget nu. Sen bytte jag håll och då kom vi bra in så jag höjde upp till 1m och...
 
Hon bara FLÖG över, när jag vände upp från kortsidan hade hon två språng i anridningen och verkligen seglade över hindret! Så jävla underbar häst jag har nu, modigare än någonsin! Känns bra att det också gick så bra trots att det inte var träning, skönt att man kan bygga hinder och göra övningar som får hästen att utvecklas på egen hand :)
 
Det gick bra för Regina sen också, viktigast var att hon får igång galoppen och är bestämmd så hoppar Trissan och avstånd och språng kommer bra då också. Dem hoppade i alla fall 80cm ;)
 
 
Går inte att ladda upp bilden på Ira nu -.-.... Men ni lär få den någon annan idag istället ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0