Skulle in och kolla, kom ut med en ny hoppsadel :D

Så vart det, jag och mamma åkte till Norells hästsport (fd. Aubiose) direkt efter att vi kommit fram till dalarna och fixat mat och vatten åt dem i hagen. Vi vart lite sena men när vi kom dit så var det bara 20 min innan dem skulle stänga så jag gick direkt till sadlarna men kollade inge länge då jag tyckte det var lite bökigt och hitta rätt då alla sadlar hade sadelöverdrag.

Så jag gick och började kolla på bett och lite annat smått och gott, letade efter kombinerat bett men det fanns inget vilket var lite synd. Men jag kunde inte avstå så jag gick och frågade i kassan om dem kunde hjälpa oss med lite sadlar, berättade då att jag söker en hoppsadel eller alternativt allround mot hopp. Då tog hon fram först riktiga hopp och jag fick prov sitta och vi jämförde lite vinkel och om den skulle kunna passa på Ira. Fick även prova allrounden men fick inte riktigt plats med mina ben i den, även om jag är kort så har jag ganska långa ben.

Så hon visade hur man gör när man byter koppjärn och lite andra saker med sadeln, sen gick vi till kassan och betalade.

Gissa vad det bästa var då?! Den kostade endast 2320:- !!!! Men den skulle ha kostat 5900:- men dem skulle typ byta ut deras sortiment på sadlar så dem hade -60% rabatt, vilket ledde till att jag fick en hoppsadel som passade både mig och hästen :)))))

Wintec Jump 500 cc tror jag modellen hette med både cutback och flatback, utbytbart koppjärn, flyttbara vad och knäklossar plus luftpanelssystem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0