Oro, smärta och tårar

Idag kan man väl säga att det inte riktigt var min dag...
Började dagen precis som vanligt skulle gå upp och äta frukost, hinner bara ta fram frukosten så hör jag mammas mobil ringa = hon hade glömt mobilen.
Det var stallvärden som ringde, jesse. Nadja var jätte konstig och nånting stämde inte.
Då kände jag paniken komma och som att mamma hade åkt till jobbet utan mobilen kunde vi inte nå henne.
Så jag och Jesse ringde runt till alla på Infranord tror jag och alltid fick vi samma svar; nej jag vet inte vart hon är…
Men tillslut efter 40 min så fick jag tag på en som visste vart mamma var och kunde se till att vi kom i kontakt med henne via en annan telefon.
Sen jag hade ju skolan också så jag tog med mig lite frukt och cyklade ner till stallet så fort jag kunde, då var klockan nästan nio och klockan vart halv elva innan mamma kom. Sen kom veterinären ungefär vid tre, så nu ska hon ha Metacam i några dagar så får vi se om det blir bättre.
Och vi vet inte exakt vad det är som har hänt men hon hade en svullnad på insidan av v.bak och det kan kanske vara ett geting stick eller nått sånt men om hon inte blir bättre nu så skulle vi ta ut veterinärn igen.

Men det var inte bara det som vart tokigt idag, jag missade nästan hela dagen i skolan samt att nu på kvällningen när vi tog in Nadja och Ira så vart Nadja rädd när mamma öppnade dörren så hon råkade kliva på sidan av min fot, så nu har jag världens blåmärke och är lite svälld…

Sen en sak som varit bra idag är att Ira var duktig när jag red, så nu ska jag sova då jag ska har skolavslutning imorgon, woop woop!


Kommentarer
Postat av: Sara

jobbigt :(

2012-06-16 @ 15:08:21
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0