Hopp utan stopp!

Innan jag åkte ner till stallet så målade jag även en liten tavla då jag inte hade något att göra.
Men sen då när jag och mamma åkte ner så mockade hon och fixade det medans jag höll på att fixa i ordning med mina träns och bett, måste säga att jag har för många olika träns och bett men ändå för få...
Jobbigt läge lixom.
Men sen tog vi in hästarna när allt var klart, både Nadja och Ira hade tokrullat men det är ju ett friskhetstäcken.
Jag provade mitt pessoa som vi köpte på börjes då jag tidigare fått låna Lottas men måste fortfarande låna hennes sporr-rem dem vi har är för korta... (används till bettet ungefär som en kindkedja men den sitter högre upp)
Började först bara ha två små hinder på 50 ett på diagonalen och ett precis innanför spåret på långsidan. Till en början var hon lite osäker men hoppade ändå och efter 2-3 skutt så kändes hon mycket säkrare och modigare.
Sen började jag sätta ihop hindren lite för att träna på att svänga vilket inte heller var några problem.
Höjde sen upp hindret efter långsidan, och vi har tunnor istället för hinderstöd då vi inte har investerat några men kanske att jag köper några för min lön i sommar. men med tunnorna så ställde jag dem på högkant och gjorde först ett kryss så höjden var densamma, så hon fick komma på det 3ggr sen maxade jag den och då blir hindret ungefär 80cm. Hon kom riktigt fint på det också så jag är super nöjd med henne idag, och inte enda stopp, framsteg!
 
Sen galopptränade jag lite med Nadja efter mamma hade värmt upp henne, och även Nadja var super duktig! Till och med att hon fick skutta lite idag men bara låga hinder, om det blir för ''högt'' så är det staket vilket man inte hoppar över!
 
Imorgon blir det nog ett dressyrpass för Ira's del, men det får ni läsa om imorgon (idag...)
 
Denna lilla dam hade väldigt många argument om varför det var synd om henne när vi kom hem...
Men det är det som gör dig så speciell, min lilla piplisa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0