En bra dag full av inspiration

Den här dagen måste jag ändå få säga har varit väldigt chill. Efter det att jag hade sett på lite tv så gick jag ut och solade ca 1,5 timme.
Sen har jag princip sen då suttit och börjat på att sy tränsöverdrag så att dem slipper bli dammiga plus att det blir lättare att hålla isär alla tyglar och träns. Så jag gjorde 6st i tre olika storlekar med 6 olika kategorier; Hoppning, Akademiskt, Dressyr, Bommar, Western och en övrigt.
 
Hoppning och Akademiskt fick störst då jag har förbygel och massa extra utrustning i hoppningen och i Akademiska så har jag kapsonen och annat som tar lite mer plats en ett vanligt träns.
 
Sen dressyr och bommar är ju bara vanliga träns prencip.
 
Övrigt kan vara ett överflödigt träns eller troligtvis så kommer det bli min repgrimma, och Western är bara ett nackstycke,pannband,bett och tyglar så det tar inte heller någon större plats precis.
Alla lapparna som kategorierna står på sitter fast med kartborreband med klister på baksidan, så när någon lapp blir förstörd gammal eller att den kategorin kanske ska bytas ut eller bara att jag vill byta påse till det användningsområdet så kan jag lätt byta plats på dem. och när fästet är slut så byter jag bara ut kardborrebandet lite lätt och smidigt sådär ;)
Måste faktiskt få säga att dem blev riktigt bra!
Sen har jag även gjort ett lite hål på baksidan som är anpassat efter min tränskrokar, men såklart kan man göra större hål men tycke det där passade bättre för mig ;)
 

Sen en sak som jag inte är lika stolt/nöjd över är att jag glömde bort tiden lite så jag hann inte åka till Teo för att diskutera mitt nya jobb vilket känns jätte dumt då vi hade bestämt idag, men har satt påminnelse på telefon då jag ska dit på måndag istället då han åker bort imorgon och kommer inte hem först på söndag kväll...
 
Men samtidigt är det väl mänskligt att glömma men ibland ställer det till det mer än andra gånger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0