Usch!

Var ingen trevlig syn jag fick skåda idag...
När jag stog och borstade på Ira så kollade jag fram mot huvudet på henne och där, mitt mellan ganscherna så hade hon var alldeles sårig! Hon hade ett litet sen tidigare som jag tvättat och hållt rent men såklart så kliar det ju när det läker... Så Ira har stått och skubbat insidan av ganscherna troligtvis inne i boxen så hon var alldeles skinnflodd :'(
Men nu ska vi ha det under noga uppsikt satt det inte blir värre, men vet inte heller vad man ska göra om hon inte slutar klia, man kan ju inte bandagera hela huvudet(?)...
 
Men jag tömkörde ändå som planerat då hon har så pass djupa ganascher så det finns ingen chans att tränset skulle skada. Det gick sådär, men mamma hjälpte mig lite på slutet och ho ska få lära mig lite mer då Ira inte heller är någon lätt häst när det gäller t.ex sånt här.
 
Sen longerade jag Nadja idag som måste haft lite dyslexi... Även fast jag inte hade någon sadel/gjord så ville hon inte ta höger galopp utan korsgalopp, alltså rätt i bak men fel i fram...
Men tillslut efter att vi gjorde lite annat emellan så kunde hon ta två stycken!
 
Nu ska jag sova då jag och mamma har stallet imorgon vilket känns lite surt då jag egentligen kunde fått sovmorgon O.o.....
 
Ser mycket värre ut än vad det är då det inte är några öppna sår utan bara att hon skubbat bort all päls, usch nu hoppas jag bara att det läker utan komplikationer! (!OBS! det vita är procell salva !OBS!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0