Uppvilad

Har nyss vaknat efter en liten stödvila på ungefär en timme. Utan vi åkte ner till stallet vid kl.11 och kollade till Nadja och såg att hon hade två små sår vid knät så vi gjordeett stort bandage igen med lite alsolsprit för att dra ur ev. var eller sårvätska.
 
Men som att mamma gick med henne i ca 20 min så åkte bandaget ner vilket det lätt gör då ett häst ben är ''kon-format''. Men vi bytte det innan vi åkte hem så då bandagerade vi bara knät i förhoppningatt det sitter kvar den här gången.
 
Jag red Ira också och det gick riktigt bra, bara en liten protest när jag bad henne att böja igenom i höger varv. Vet inte om det är att hon sitter fast i nacken eller att hon helt enkelt bara är svagare i höger varv, tror mer på det sist nämnda. Sen som vanligt nästan vart hon sjöblöt i svett så en dusch var ett måste, vilket var väldigt uppskattat också. (när jag fick hem henne kunde du knappt svampa av henne utan att hon började dansa omkring, STOR förbättring!) Spray-träning vart det också i form av myggspray, går ju bra när man kan få några godisar efter också ;) 
 
Vi åker ner till stallet igen men till kvällen då vi bara ska fixa maten och lite vatten så är vi klara.
 
Är med den här tjejen nu fast Trissan får nog vara kvar på betet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0