Lyhörd!

Ira var riktigt fin idag när jag red, hade mitt tredelade med fasta ringar (som vanligt nu mera...) och hon lyssnade väldigt fint. Efter bara en kort stund i trav så fick hon ett halft ''utbrott'' men det vart aldrig mer än så, idag var hon mer seg att få att sammarbeta känndes det som, men troligtvis bara för att hon brukar reagera väldigt häfftigt efter en kort stunds uppvärmning och sen kämpa emot ett tag innan hon ger efter och slappnar av.
 
Hade satt upp ett cavaletti på ca 40cm som vi travade över och sen galopperade över, tränade även då på att få snabba smidiga svängar vilket hon lyssnade fint på. Men det som kändes allra bäst idag var att hon var så pass lugn och vart aldrig stissig i galoppen utan direkt när jag bad henne bryta av till trav så gjorde hon det utan protest. :)
 
Nadja kändes bättre i benet också men när hon stått still en stund så blir hon lite tjockare så det gäller att få henne att köra lite PW runt fyrkanten själv ;)
 
Men nu ska jag sova om jag ska orka upp imorgon, God Natt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0