Lovely!

Ira var super duktig idag, även om jag inte hoppade nå högt så är jag super nöjd med henne då hon vågade stampa av en bit ifrån istället för att trampa om som hon gjorde ganska ofta förut. Utan ställde upp ett räcke efter långsidan och sen två studs på diagonalen. Och räcket låg väl på 80 någonting så det var inga höjder men tänkte att jag ska ner till klubben någongång under nästa vecka eller veckan därpå och hoppa lite mer riktigt.
 
Sen fick jag även hoppa upp på Nadja och trava och galoppa på henne då mamma är lite dålig i ryggen nu, men hon hade gjort massa övningar i skritt så hon var ju mjuk och fin när jag fick ta över. Utan på slutet behövde jag inte ens göra en 'roll-back' (en liten volt i vänster varv och sen får hon 'kasta' sig ut i högerv.) när jag skulle ta h.galopp utan räckte med att ta ut svängen ett halvt steg!
 
Nu har jag kollat på lite sadlar som skulle kunna passa Ira, och hon behöver väl ha ungefär normal-vid bom och jag skulle nog behöva 16,5" så om ni har en sadel till salu tveka inte att höra av er. Alla sadlar, modeller och storlekar är av intresse, utan låt mig avgöra om det är intressant eller ej ;) Ett plus vore ju om man kunde prova den också. Sen tipsa gärna också om ni tycker eran sadel funkar bra för är även intresserad av nya sadlar inte bara beganade.
Ni kan maila till [email protected] om ni inte vill kommentera här.
 
Nu en fråga till er!
Hur högt brukar ni hoppa hemma och har ni någon favorit övning?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Hon är ju jättefin din pålle! :)
Jag blev så nyfiken när jag såg din kommentar att jag vara tvungen att kika på henne.
// tess

Svar: Haha tack så mycket! ;) Stor skillnad sen jag fick henne, allt som krävs nu är att hon ska få lite mer muskler och lite mer självförtroende ändå, sen är hon min absoluta dröm!
Nina

2012-07-24 @ 10:14:02
URL: http://www.nattstad.se/stallcypress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0