Helvetes ritten

Som jag tror jag nämnde tidigare så skulle jag trimma Ira på banan idag igen och det gick bra, några små protester men helt överkommligt. Men det var inte denna ritt som var helvetes ritten utan det som komma skall...
 
När jag skulle gå ut med Ira till hagen så satt jag på mig hjälmen för jag tänkte att jag skulle leta rätt på Ira's flug luga som hon skakat av sig någonstans så nu har hon haft reserv-luvan. Men hann prencip bara hoppa upp och leta i en minut innan Jolanta fick syn på oss och bestämde sig för att Ira inte fick vara i hagen, ungefär så känndes det iaf. Så hon började jaga oss, så där sitter jag barbacka med grimma och grimmskaft och bara en säkerhets hjälm på huvudet i full sken men en häst hack i hälarna som jagar oss! Som tur var så var Peter ute och målade och mamma inne i stallet så dem sprang ner till hagen för att stoppa Jolanta, och sen har man en så jävla underbar häst som ser till att hålla upp huvudet och inte kasta sig i panik åt alla håll. Utan tack vare ett rejält mantag och en häst vars hjärta gjort av guld satt jag kvar utan skader på varken mig eller häst!
 
Men min tur slutade nog där...
 
Vi märkte när vi var vid hagen att någonting inte riktigt stämde med Nadja så vi tog in henne men visade inge speciellt, utan sen när jag borstade på henne märkte jag att hon var tjock i vä.fram, och det visade sig vara värre än vi först trodde så vi började att rådfråga veterinär, men slutade med att dem ändå fick ta och komma ut. Fortfarande osäker vad det var, men ont hade hon. innan veterinären kom hade hon så ont satt hon skakade ett tag så hon fick lite Metacam (smärtstillande och lite anti-inflamatoriskt) mot smärtan då det skulle dröja en timme innan veterinären skulle komma. Så nu står hon med ett jätte bandage på vä.fram och lindat hö.fram för belastningens skull. Nu måste det bli bra, vill inte ha något mer elände.
 
Sen provade vi sadeln och den var i superfint skick men var tyvärr något för smal i bommen så vi får lämna tillbaka den, synd men vi fortsätter hålla ögonen öppna efter intressanta sadlar så hör av er om ni har något tips!
 
Klart man ser lite bekymmrad ut när man ska behöva stå här med värsta bandaget...
Nu får du se till att bli frisk, plupp♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0