Gudomlig!

Nu kan jag med stolthet säga att jag vet hur Jan Brink, Kyra Kyrklund etc. känner när dem rider!
Ira var som en Gud att rida idag! Först när jag värmde upp  kändes det som om jag inte hade så mkt kontroll men efter att jag hade värmt upp henne så valde jag att börja jobba henne i skritten och jobba lite på halterna och ställningen då jag jobbade henne på en stor volt.
Sen började jag lägga till traven och jobbade med lite samling, avsaktningar och även ökad trav. Sen la jag in galoppen när hon kändes lyhörd och smidig. Kort galopp, arbets galopp och ökad galopp.
Jag red på vilmas hanging cheek snaffle bett. Så det blir nog till att köpa ett sånt när jag åker in till valbo med Vilma och Nicole (vilmas kusin från USA) :)
 
Sen fick hon en välförtjänt dusch, och imorgon så ska vi tvätta båda med schampoo!
 
Favorit i repris!
 
Har en lång lista inför morgondagen så nu är det nog bäst att jag går och lägger mig ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0