Vinterns första snögalopper!

Jag och mamma red lite på Ola's äng idag och pulsade i snön, jag barbacka och mamma med sadel. Till en början så var Ira lite små feg och skulle bara gå i rumpan på Nadja men efter ett liten stund vågade hon gå ut på eget spår, efter att vi travat några steg var hon självgående. Men mamma ville inte trava så mycket då Nadja har sånt himla stort steg när det är djupsnö, enda upp till knäna på båda två! :o så jag tog och travade och galopperade på Ira tills jag kände mig klar, skitt vad hon tyckte det var kul och laddade järnet, galoppombyten i djupsnön och sprint sträckor^^ 
 
När jag var nöjd bytte jag häst med mamma och tog och travade och galoppade lite med Nadja också. Måste bara få säga med att Nadja är snabbare än bilarna som kör 50 km/h när hon gasar lite i galoppen, Sjukt snabb alltså, ändå håller man in henne för annars skulle hon stupa...
 
Mer än så gjorde jag inte i mitt stall idag då vi hade genrep inför Lucia-showen som är 8 december 2012! Vill uppmana alla ÄRKare och även nära o' kära att komma, showen börjar kl.15.00 men lotterierna och ponnyridningen börjar redan kl. 13.30.
 
Bild från förra årets luciashow, endast sju dagar kvar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0