Nu kör vi!

Har haft sånt himla tävlings-sug dom senaste dagarna, både med kaninerna och hästarna. Men nu har jag riktat in mig på första tävlingarna, kaninerna får debutera för nästa år redan 19 Januari bara allt går som det ska och första tävlingen med Ira blir nog v.14 borta vid fältis, 90 &1m. Tills dess borde jag ha hunnit komma igång med träningen ordentligt och även lastträna, iår var vi inte iväg på en endaste tävling :(
 
Det som känns lite extra jobbigt med Ira är bara det att hon ska krångla så när det gäller det mesta som  hon inte vill, blir inte lika kul att åka iväg då... Men nu ska jag ta djävulen vid horna och få bollen i rullning, jag SKA tävla BORTA 2013!!!
 
29 april 2012- Vår första tävling iår som dessvärre inte gick så bra, hennes självförtroende var lågt...
1 maj 2012-Vi gav inte upp för det utan kämpade på men den här gången i dressyr, gick faktisk riktigt bra. Ingen toppen poäng då hon vart lite spänd men det lär ge med sig med tiden och när vi får lite mer rutin.
17 maj 2012- Sen vart det dax för Lax-hoppet, vi ställde upp i 80 och 90. I första klassen stannade hon på ett och rev ett om jag inte minns helt galet men jag kännde ändå att hon var på G... Mycket riktigt i andra klassen stormade hon över alla hindren som ingenting, helt UNDERBAR!
Tävlade dagen efter men det gick inte lika bra... utesluten. Även på lördagen (19/4) hade jag en klass men den fick det däremot bättre i, en smitning och tre tidsfel men förövrigt var hon helt ok den rundan.
27 maj 2012- En vecka senare var det dax för dressyr, men den dagen var hon mer än mindre odräglig. ville inte lyssna på hjälperna och reste sig flera gånger... bl.a inne på banan. Det var även efter den här tävlingen som våra problem började med att hon reste sig riktigt ordentligt, men det gav sig efter några månader.
6 juni 2012- En liten klubbtävling hemma, minns inte hur det gick riktigt men vi fick i alla fall en rosett^^
 
Nu vill inte bloggen att jag laddar upp mer bilder så verkar som om detta inlägg får bli uppdelat i två :p

Resten får ni imorgon (idag)....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0