Never give up!

Igår var det super snöoväder här hos oss, härligt men samtidigt lite jobbigt för mig som måste cykla vart jag än ska... Så från skolan till Rotskär för att ha idrott och sen tillbaka, då hade jag ändå sällskap av Ebba men vägarna var uselt plogade. Efter idrotten cyklade jag ju då till mitt stall, på grund av vädret tog det jätte lång tid att cykla så för min del var det bara att packa dem saker jag skulle ha till ridklass och sen cykla vidare, dock var vägen mellan mitt och ÄRKs stall mycket bättre plogad.
 
Det värkade även som jag var den enda med tillräckligt mycket jävlar-annama för att cykla i detta väder, Jenny, Thea och Malin tog sig inte ner då dom inte hade någon skjuts och Regina stackarn hade stukat fingrarna så hon kunde inte komma. så jag fick privatlektion för Lotta på Silver-pojken, både han och jag fick en ordentlig genom körare så kan gissa att han har nästan lite träningsvärk idag. Jag fick lite hjälp med det som ofta blir för mig, att jag blir ''utputtad'' när jag rider på böjt spår och att jag blir alldeles slut i min vänsterarm.
 
Att jag blir ''utputtad'' beror mesta dels att jag har en tendens att dra upp min skänkel när jag ska skänkla för jag vill komma åt dem lite bättre, tycker det inte blir någon större skillnad även om jag har sporrar så föredrar utan, men på Silver har jag då jag vill att han ska lyssna lite bättre men på Ira behöver jag aldrig ha då hon är så känslig för skänkeln ändå. Så det gäller att jag trampar ner i inner stigbygel så att jag verkligen sitter kvar ordentligt i sadeln och vänjer mig vid att skänkla mer med vaderna än hälarna när jag har längre läder, men på slutet vart det mycket bättre så det är därför det är så bra att ha någon som kan kolla på när man rider och ser små-fel man gör.
 
Sen varför jag blir så trött i min vänster arm är för att jag håller den i en konstig vinkel innan jag fått hästen att ge efter så att jag kan rida med små små hjälper, fick även där lite tips hur jag ska göra för att inte hålla handen/armen 'fel' och på slutet gick han super fint och jag kunde ha en avslappnad men fast hand och bara rida på fingertoppskänsla. 
 
Trött men nöjd Silver efter gårdagens genomkörare.
 
Ira och Nadja fick vila men vi tog in och borstade samt myste lite med dem, vart ju ännu mer storm mot kvällen, har man inget ridhus har man int' :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0