Märkes-nojja!

Om det finns en sak som jag tycker är grymt överskattat så är det märken,visst oftast har det väldigt bra kvalité på sina produkter men om man ska vara helt ärlig betalar man för ett litet märke. Inom ridsporten är det extremt mycket märkes-nojja, visst jag själv har vissa märken som är lite mer välkända men jag köper lika gärna någonting utan märke om funktionen är densamma.
 
T.ex Kingsland kan jag tycka är lite väl överskattat, visst dem har vissa sjukt snygga produkter men skulle aldrig falla mig in i att köpa en väst för över 1500:- Jag tyckte till och med att jag gav mycket för min MonteCarlo-väst som kostade 349:-! Men det är ju såklart upp till var och en, är det satt man trivs med sina märkeskläder och vill lägga dem pengarna på någonting man verkligen tycker om är okej för mig men jag skulle aldrig klanka ner på någon som handlar på ''billiga-börjes'' eller Hööks.
 
Men är det någonting jag inte tål är det när folk går runt och skryter om att dem fått någon märkespryl som kostade si och så mycket, okej om man vill berätta om att man  fått en sak som verkligen längtat efter eller liknande. Men när man går runt och berättar om och om igen och vad man köpt bara för att hävda sin plats är i min mening inte okej, det finns dom som inte har råd med det märket och som kan känna sig mindre värd eller liknande. Så istället för att man går runt och skryter kan man väl försöka glädjas åt varandras saker, iår på globen så kommer jag satsa på att köpa något billigare saker men fortfarande med kvalité och lite mer än några få och dyra.
 
Säger absolut inte att Kingsland är ett dåligt märke, tvärtom säkert jätte bra produkter men jag tycker att priserna kan vara lite väl överdrivet dyra.
 
Min ungefärliga lista ser ut som följande:
  • Ridbyxor- helst röda
  • Stalltäcke- 145cm
  • Schabrak & flugluvor. bl.a ett m. brodyr- Nina & Ira
  • Kavaj- max 599:- (får en från Hööks som är riktigt snygg för 599:-)
  • Träns & förbygel m. martingal- bara om det är bra pris!
  • Vintertäcke m. hals- 145cm
  • Hopp-platta- max 759:- (finns på Hööks för det priset)
  • Gummityglar- mjuka/smidiga annars blir det inga
  • Stigbyglar- bara billiga då jag har flera redan
  • Benskydd- bara billiga då jag har redan ett par
  • Boots- billiga 
  • Bett- kanske något i mässing/guld? 
  • Galon sadelöverdrag- finns på börjes för endast 65:-!
Som att jag redan har det mesta så kommer jag inte köpa någonting som jag inte tycker är prisvärt, funktionen är det viktigaste för mig. Visst ett märke här eller där sitter aldrig heller fel men vägrar ge så mycket för någonting som jag redan har eller om det finns minst lika bra produkter till en mindre peng ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0